Žinau, ką renku
2022-10-16
Nors nėra konkrečių rodiklių, pagal kuriuos galėtume įvertinti, ar pažadas (ne)įvykdytas/vydomas, tačiau mero pateiktame atsakyme teigiama, kad „kasmet Laisvosios rinkos institutas skelbia šalies savivaldybių indeksą. Mūsų savivaldybė jau kelerius metus iš eilės yra pirmoje vietoje tarp mažųjų savivaldybių. Ir vienas iš rodiklių, kuris mums leidžia pirmauti, tai ypač gerai vertinama transporto sritis. Mūsų savivaldybė yra nuėjusi kitokiu keliu nei didieji miestai – mes paslaugą perkame iš privačių vežėjų. Toks principas pasirinktas, nes rajonas teritorijos atžvilgiu yra labai išsiplėtęs ir norint užtikrinti gyventojams gerą susisiekimą, taip patogiau tokias paslaugas įsigyti.
Kadangi esame žiedinė savivaldybė, tai akivaizdu, jog mūsų ryšys su Klaipėda yra itin stiprus. Tiek mūsų rajono gyventojai, tiek klaipėdiečiai vyksta iš vienos savivaldybės į kitą dirbti, mokytis, pramogauti, todėl geras susisiekimas yra svarbus. Dar 2019 metais, matydami poreikį, ėmėmės iniciatyvos pratęsti 14 autobuso maršrutą Sendvario seniūnijoje, besiribojančioje su miestu. 14 autobuso maršrutas, kurio paskutinė stotelė anksčiau buvo Tauralaukyje, pradėjo važiuoti iki Mazūriškių. Tuo pačiu pakoreguotas ir 7 numeriu pažymėtas mikroautobusas, iki šiol važiavęs iš Mazūriškių iki Klaipėdos miesto ligoninės, dabar jis keleivius atveža į paskutinę 14 maršruto stotelę, o jau su juo keleiviai gali pratęsti kelionę į Klaipėdą, nes autobuso maršrutas tęsiasi per visą miestą. Pakeistas ir 14 autobuso grafikas: gyventojų patogumui jis kursuoja dažniau – kas 15 minučių. Svarbu ir tai, kad 7 ir 14 autobusais rajono gyventojai vežami „pirmosios zonos“ – miesto – kainomis, o tai yra iki 50 procentų pigiau nei įprasta kaina užmiestyje.
Vėlgi, artimiausioje ateityje atsiveria dar geresnės galimybės dėl Klaipėdos miesto autobusų parko atnaujinimo. Artėjant naujam ES finansiniam periodui su miesto meru jau kalbamės apie galimybes gautas investicijas panaudoti naujų elektrinių autobusų pirkimui. Be abejonės, diskutuojame ir apie tai, kiek jų galėtų važiuoti rajone. Taip gyventojai gautų ne tik dar kokybiškesnes paslaugas, bet ir ekologiniai autobusai būtų draugiškesni aplinkai.
Pokyčiai transporto srityje vyksta nuolat, koreguojami tvarkaraščiai, maršrutai, atsižvelgiant į keleivių skaičiaus mažėjimą ar didėjimą. Nereikia pamiršti, kad keliavimo įpročius stipriai pakoregavo ir pandemija.“
Pagal tai suprantame, kad pažadas pradėtas įgyvendinti, tad skiriame 2 balus.